Naše školka

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
„Čtvero ročních období – hrajeme si, učíme se.“

Charakteristika vzdělávacího programu ŠVP

Hlavní cíl: rozvíjet osobnost samostatného, zdravě sebevědomého, tvůrčího jedince cestou přirozené výchovy. Položit základy celoživotního vzdělávání a touhy po poznání.

Úkolem institucionálního předškolního vzdělávání je doplňovat a podporovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni pomáhat zajistit dítěti prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení.

O nás

Mgr. et Bc. Michal Novotný

Ředitel mateřské školy

Vystudoval navazující magisterské studium obor pedagogika předškolního věku na PF Univerzity Karlovy v Praze a bakalářské studium obor učitelství pro mateřské školy na PF UJEP v Ústí nad Labem.

Pracoval jako dozorce ve věznici pro mladistvé. Působil také jako vychovatel ve výchovném ústavu pro mládež, v dětském domově a působil také jako dobrovolník ve Fondu ohrožených dětí Klokánek.

Dlouholetá pedagogická praxe v mateřských školách na pozici učitel MŠ. Spolupracuje s Národním ústavem pro vzdělávání, divize Výzkumný ústav pedagogický v Praze (publikace didaktických článků a digitálních učebních materiálů pro předškolní vzdělávání. Dále působí jako lektor v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oborech tvořivá dramatika, pohybové hry a činnosti a environmentální výchova. Je členem Sdružení pro tvořivou dramatiku a České mykologické společnosti. Bezmála 23 let působil jako rozhodčí fotbalu a trenér fotbalu.  Podílí se mimo jiné také na projektech školení lektorů pro předškolní vzdělávání. Ve spolupráci s vydavatelství Portál vydal publikaci pro děti pod názvem „Šimonovy pracovní listy 16“, a s autorským kolektivem vydal u slovenského vydavatelství Príroda publikaci pro předškoláky pod názvem „Rok v našej školke“, která dostala doporučující doložku Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a zařadilo ji na seznam doporučených učebních pomůcek pro mateřské školy. V srpnu 2012 vydal u polského vydavatelství Wydawnictwo Aksjomat Krakow sérii šesti publikací pro tříleté děti. V roce 2014 vydalo Modrý slon publikaci „Červená Karkulka“. V roce 2022 vydalo vydavatelství Univerzity Palackého jeho didaktickou publikaci „Dramatická výchova pro děti předškolního věku“. V roce 2023 pak Portál vydal jeho publikaci „Hrajeme si, hýbeme se v mateřské škole“. Pracuje na dalších publikacích pro děti předškolního a mladšího školního věku s názvem „Bádáme a experimentujeme v MŠ“. Je držitelem mnoha osvědčení z oblasti předškolního vzdělávání. Je spolumajitelem „Veselé mateřské školy“ a jejím ředitelem.

Veronika Obracaníková

Učitelka mateřské školy

Paní učitelka je absolventkou Hotelové školy v Teplicích. Ve školství působí již sedmým rokem. Nejprve jako asistentka pedagoga v mateřské škole, a nyní na pozici učitelky mateřské školy. Absolvovala také kurzy „Asistent pedagoga“ , „Pedagogika“ a „Logopedická prevence“ které jsou akreditovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. V současné době se uchází o studium na Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, studijní program „Specializace v pedagogice – učitelství pro mateřské školy“. Veronika je matkou desetiletých dvojčat, je empatická, spolehlivá, má kladný vztah k dětem, potažmo ke svojí práci. Její nemalou předností je naprostá profesionalita, potřeba dále se vzdělávat, osvojovat si nové trendy v pedagogice a esteticko výchovných oborech. Jako spoluautorka se podílí na přípravě odborné publikace pro učitelky mateřské školy s názvem „Bádáme a experimentujeme v MŠ“, která bude sloužit jako didaktická pomůcka při vzdělávání dětí předškolního věku. Je spolumajitelkou „Veselé mateřské školy“ a její jednatelkou

Dana Helmová

Asistent pedagoga

Je absolventkou studia v rámci DVPP studium pedagogiky – asistent pedagoga.

Je ráda součástí dětského kolektivu.

Pracovala na různých pozicích a má zkušennosti s vedením lidí.

Mezi její přednosti patří pečlivost, spolehlivost, zodpovědnost, komunikativnost a v neposlední řadě schopnost se učit novým věcem.

Montessori pedagogika ve školce

Pedagogika Marie Montessori se vyvíjí již celé století. Tvoří ucelený a propracovaný vzdělávací systém, který respektuje vývojová období dítěte, vychází z jeho potřeb, pomáhá rozvíjet schopnosti a vnímání sebe i okolí. Montessori pedagogika pomocí konkrétního výukového materiálu a vytvořením vhodného prostředí podporuje přirozený zájem dítěte, pomáhá mu zafixovat si správné pracovní návyky i vytvářet svůj vlastní úsudek. Postupuje se vždy od konkrétního k abstraktnímu a pro jednotlivé okruhy se využívají jedinečné, speciálně vyvinuté pomůcky. Tyto pomůcky usnadňují pochopení nových jevů, ale také zásadní měrou přispívají k hlubšímu a trvalejšímu uchování nově nabytých zkušeností a vědomostí. Nejdůležitější hesla v Montessori metodě výuky a výchovy jsou bezpečnost, spolupráce, ohleduplnost, ticho, klid a láska.

Jak nás hodnotí ČŠI

Vzdělávání je realizováno v souladu s filosofií školy, která je založena na vytvoření  přátelského a vstřícného prostředí pro děti. Vzdělávací nabídka obohacují aktivity zaměřené na poznávání širšího okolí (poznávací výlety a vycházky) a návštěvy kulturních představení a knihovny.

Škola začlenila do vzdělávacího procesu principy pedagogiky M.Montessori, poskytuji dětem dostatek příležitostí pro sociální a smyslové učení, nácvik praktických dovedností prostřenictvím běžných pomůcek a materiálů. Vytváří vhodné vzdělávací prostředí, ve kterém děti získávají poznatky a potřebné dovednosti vlastní aktivitou a svým tempem. Děti využívají didaktické pomůcky, samy si volí pořadí činností, experimentují, vyhledávají informace. Získávají sociální zkušenosti, jsou vedeny k samostatnému řešení problémů, k toleranci, k respektování společně vytvořených pravidel chování. Učitelky děti bezprostředně oceňují  a poskytují průběžnou zpětnou vazbu. Partnerský přistup pedagogů s respektem k individualitě dítěte směřují ke komplexnímu rozvoji dětské  osobnosti.

Vzdělávacím programem prolíná výchova ke zdravému životnímu stylu včetně rozvíjení kladného vztahu dětí k životnímu prostředí. Pro podporu fyzického vývoje dětí jsou pravidelně zařazovány  preventivní zdravotní cvičení a pohybové aktivity na školní zahradě. Dobře nastaveny jsou podmínky  k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí.

Silné stránky:

  • klima školy,
  • podnětné vzdělávací prostředí včetně vybavení učebními pomuckami,
  • podpora osobnostního rozvoje dětí.

 

Průběh vzdělávání podporuje osobnostní  rozvoj dětí a naplňování vzdělávacích cílů, které si škola stanovila ve svém ŠVP PV. Uplatňované metody a formy práce respektují specifika předškolniho vzdělávání a požadavky RVP PV.

Spolupracujeme

Projekt šablony

Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0009256
Realizátor: GS-PROFI s. r. o. , IČ: 28671392
Finanční zdroj: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, (výzva č. 63 )
Datum zahájení realizace projektu: září 2018
Datum ukončení projektu (plán): srpen 2020

Základní charakteristika a cíle projektu:

Ambicí projektu je připravit paní učitelky naší mateřské školy na společné vzdělávání se žáky se specifickými potřebami učení. Dalším novým trendem, kterému se chceme přizpůsobit, je péče o děti již od druhého roku věku. Projekt nám umožňuje využívat i odborné služby psychologa a dalších profesí, například chůvy. Spolu s rodiči se zaměřujeme na lepší spolupráci a přípravu dítěte na přechod do základní školy. Naši pedagogové se budou moci učit od nepedagogických pracovníků z různých oborů.

Výčet aktivit projektu:

⦁    Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v MŠ
⦁    Projektový den ve škole, projektový den mimo školu
⦁    Pomoc psychologa
⦁    Chůva
⦁    Vzdělávání pedagogických pracovníků (matematická pregramotnost a polytechnické vzdělávání)
⦁    Odborně zaměřená setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ

Naše doplňkové služby

Pořádání dětských oslav

Nabízíme možnost uspořádat v naší školce dětské oslavy. Máte-li zájem, napište nám zprávu a určitě se domluvíme.

Napište nám

3 + 6 =