Naše školka
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
„Čtvero ročních období – hrajeme si, učíme se.“
Charakteristika vzdělávacího programu ŠVP
Hlavní cíl: rozvíjet osobnost samostatného, zdravě sebevědomého, tvůrčího jedince cestou přirozené výchovy. Položit základy celoživotního vzdělávání a touhy po poznání.
Úkolem institucionálního předškolního vzdělávání je doplňovat a podporovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni pomáhat zajistit dítěti prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení.
O nás
Mgr. et Bc. Michal Novotný
Ředitel mateřské školy
Vystudoval navazující magisterské studium obor pedagogika předškolního věku na PF Univerzity Karlovy v Praze a bakalářské studium obor učitelství pro mateřské školy na PF UJEP v Ústí nad Labem.
Pracoval jako dozorce ve věznici pro mladistvé. Působil také jako vychovatel ve výchovném ústavu pro mládež, v dětském domově a působil také jako dobrovolník ve Fondu ohrožených dětí Klokánek.
Dlouholetá pedagogická praxe v mateřských školách na pozici učitel MŠ. Spolupracuje s Národním ústavem pro vzdělávání, divize Výzkumný ústav pedagogický v Praze (publikace didaktických článků a digitálních učebních materiálů pro předškolní vzdělávání. Dále působí jako lektor v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oborech tvořivá dramatika, pohybové hry a činnosti a environmentální výchova. Je členem Sdružení pro tvořivou dramatiku a České mykologické společnosti. Bezmála 23 let působil jako rozhodčí fotbalu a trenér fotbalu. Podílí se mimo jiné také na projektech školení lektorů pro předškolní vzdělávání. Ve spolupráci s vydavatelství Portál vydal publikaci pro děti pod názvem „Šimonovy pracovní listy 16“, a s autorským kolektivem vydal u slovenského vydavatelství Príroda publikaci pro předškoláky pod názvem „Rok v našej školke“, která dostala doporučující doložku Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky a zařadilo ji na seznam doporučených učebních pomůcek pro mateřské školy. V srpnu 2012 vydal u polského vydavatelství Wydawnictwo Aksjomat Krakow sérii šesti publikací pro tříleté děti. V roce 2014 vydalo Modrý slon publikaci „Červená Karkulka“. V roce 2022 vydalo vydavatelství Univerzity Palackého jeho didaktickou publikaci „Dramatická výchova pro děti předškolního věku“. V roce 2023 pak Portál vydal jeho publikaci „Hrajeme si, hýbeme se v mateřské škole“. Pracuje na dalších publikacích pro děti předškolního a mladšího školního věku s názvem „Učím se poznávat houby“. Je držitelem mnoha osvědčení z oblasti předškolního vzdělávání. Je spolumajitelem „Veselé školky“ a jejím ředitelem.
Veronika Obracaníková
Učitelka mateřské školy
Paní učitelka je absolventkou Hotelové školy v Teplicích. Ve školství působí již sedmým rokem. Nejprve jako asistentka pedagoga v mateřské škole, a nyní na pozici učitelky mateřské školy. Absolvovala také kurzy „Asistent pedagoga“ , „Pedagogika“ a „Logopedická prevence“ které jsou akreditovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. V současné době se uchází o studium na Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, studijní program „Specializace v pedagogice – učitelství pro mateřské školy“. Veronika je matkou devítiletých dvojčat, je empatická, spolehlivá, má kladný vztah k dětem, potažmo ke svojí práci. Její nemalou předností je naprostá profesionalita, potřeba dále se vzdělávat, osvojovat si nové trendy v pedagogice a esteticko výchovných oborech. Jako spoluautorka se podílí na přípravě odborné publikace pro učitelky mateřské školy, která bude sloužit jako didaktická pomůcka při vzdělávání dětí předškolního věku. Je spolumajitelkou „Veselé školky“
Dana Helmová
Asistent pedagoga
Je absolventkou studia v rámci DVPP studium pedagogiky – asistent pedagoga.
Je ráda součástí dětského kolektivu.
Pracovala na různých pozicích a má zkušennosti s vedením lidí.
Mezi její přednosti patří pečlivost, spolehlivost, zodpovědnost, komunikativnost a v neposlední řadě schopnost se učit novým věcem.
Montessori pedagogika ve školce
Pedagogika Marie Montessori se vyvíjí již celé století. Tvoří ucelený a propracovaný vzdělávací systém, který respektuje vývojová období dítěte, vychází z jeho potřeb, pomáhá rozvíjet schopnosti a vnímání sebe i okolí. Montessori pedagogika pomocí konkrétního výukového materiálu a vytvořením vhodného prostředí podporuje přirozený zájem dítěte, pomáhá mu zafixovat si správné pracovní návyky i vytvářet svůj vlastní úsudek. Postupuje se vždy od konkrétního k abstraktnímu a pro jednotlivé okruhy se využívají jedinečné, speciálně vyvinuté pomůcky. Tyto pomůcky usnadňují pochopení nových jevů, ale také zásadní měrou přispívají k hlubšímu a trvalejšímu uchování nově nabytých zkušeností a vědomostí. Nejdůležitější hesla v Montessori metodě výuky a výchovy jsou bezpečnost, spolupráce, ohleduplnost, ticho, klid a láska.
Jak nás hodnotí ČŠI
Vzdělávání je realizováno v souladu s filosofií školy, která je založena na vytvoření přátelského a vstřícného prostředí pro děti. Vzdělávací nabídka obohacují aktivity zaměřené na poznávání širšího okolí (poznávací výlety a vycházky) a návštěvy kulturních představení a knihovny.
Škola začlenila do vzdělávacího procesu principy pedagogiky M.Montessori, poskytuji dětem dostatek příležitostí pro sociální a smyslové učení, nácvik praktických dovedností prostřenictvím běžných pomůcek a materiálů. Vytváří vhodné vzdělávací prostředí, ve kterém děti získávají poznatky a potřebné dovednosti vlastní aktivitou a svým tempem. Děti využívají didaktické pomůcky, samy si volí pořadí činností, experimentují, vyhledávají informace. Získávají sociální zkušenosti, jsou vedeny k samostatnému řešení problémů, k toleranci, k respektování společně vytvořených pravidel chování. Učitelky děti bezprostředně oceňují a poskytují průběžnou zpětnou vazbu. Partnerský přistup pedagogů s respektem k individualitě dítěte směřují ke komplexnímu rozvoji dětské osobnosti.
Vzdělávacím programem prolíná výchova ke zdravému životnímu stylu včetně rozvíjení kladného vztahu dětí k životnímu prostředí. Pro podporu fyzického vývoje dětí jsou pravidelně zařazovány preventivní zdravotní cvičení a pohybové aktivity na školní zahradě. Dobře nastaveny jsou podmínky k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí.
Silné stránky:
- klima školy,
- podnětné vzdělávací prostředí včetně vybavení učebními pomuckami,
- podpora osobnostního rozvoje dětí.
Průběh vzdělávání podporuje osobnostní rozvoj dětí a naplňování vzdělávacích cílů, které si škola stanovila ve svém ŠVP PV. Uplatňované metody a formy práce respektují specifika předškolniho vzdělávání a požadavky RVP PV.
Spolupracujeme
Projekt šablony
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0009256
Realizátor: GS-PROFI s. r. o. , IČ: 28671392
Finanční zdroj: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, (výzva č. 63 )
Datum zahájení realizace projektu: září 2018
Datum ukončení projektu (plán): srpen 2020
Základní charakteristika a cíle projektu:
Ambicí projektu je připravit paní učitelky naší mateřské školy na společné vzdělávání se žáky se specifickými potřebami učení. Dalším novým trendem, kterému se chceme přizpůsobit, je péče o děti již od druhého roku věku. Projekt nám umožňuje využívat i odborné služby psychologa a dalších profesí, například chůvy. Spolu s rodiči se zaměřujeme na lepší spolupráci a přípravu dítěte na přechod do základní školy. Naši pedagogové se budou moci učit od nepedagogických pracovníků z různých oborů.
Výčet aktivit projektu:
⦁ Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v MŠ
⦁ Projektový den ve škole, projektový den mimo školu
⦁ Pomoc psychologa
⦁ Chůva
⦁ Vzdělávání pedagogických pracovníků (matematická pregramotnost a polytechnické vzdělávání)
⦁ Odborně zaměřená setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
Naše doplňkové služby
Pořádání dětských oslav
Nabízíme možnost uspořádat v naší školce dětské oslavy. Máte-li zájem, napište nám zprávu a určitě se domluvíme.